24. august 2011

Den første historie jeg skrev - Del 1


Synes I skulle have et blik på den allerførste historie jeg skrev. Jeg var 12 år gammel, gik i 6. klasse - så værsgo, grin I bare af opstillingen og dramaet i historien, for det sidder jeg selv og gør lige nu! Hehe.. Man var vel barn med drømme, ikke?
Navnene er taget fra Braceface (og delvist Dawson's Creek og Beverly Hills har jeg en fornemmelse af), og hvorfor fanden jeg har tænkt på at det skulle foregå i Norge og Sverige, skal I virkelig ikke spørge mig om!

_____________________________________________________________________________





Antonia og Will
Der en pige, som hedder Antonia Højby. Hun bor i Oslo (i Norge), sammen med sin mor, Elizabeth Højby, sin far, Phillip Højby, og hendes storebror, Adam Højby, som for længst er flyttet hjemmefra. Antonias mor er 45år, hendes far er 58år, hendes bror er 29år, og hende selv, ja, hun er 15år.

Antonias bedste veninde hedder Will Markstrøm. Antonia og Will, bor i samme by, på samme vej, i samme opgang. Antonia bor på Gøteborgsvej 4, på anden sal, Will bor på Gøteborgsvej 5, på anden sal. Wills forældre hedder Rune og Sanne, Will har en storesøster som hedder Liljan, og en tvillingebror som hedder Johan. Wills mor er 44år, hendes far er 58år, hendes storesøster er 17år, Johan og Will selv, er 15år.

Antonia og Will går i klasse sammen. Der er to piger som Antonia og Will hader, og det er Sharon Spitz og Nina Harper. De fire går i klasse sammen. Will har en kæreste, han hedder Connor Mckenzie, og Sharon prøver at ”hugge” ham fra Will. Nina Harper og Antonia er begge forelsket i den samme person, nemlig Jack McKay. Nina, Sharon, Will og Antonia går i ottende klasse.

Torsdag, den 21. marts
Det hele startede en dag hvor Will sagde at hun skulle flytte til Sverige, og at hun skulle flytte om 6 uger. Der er disco fest på fredag, sagde jeg til mig selv, inde i hovedet, og det er i morgen. Will skulle jo nok følges med Connor, men hvem skulle jeg følges med? Jack? Nej, han skulle nok følges med Nina, eller måske ikke.

I kantine salen sad jeg, Will og Connor og snakkede sammen. Og pludselig kom Maria Wrong, min undernabo, hen og satte sig ned hos, arggghh, NINA HARPER, den forræder til Maria at være. Hun bliver ikke inviteret til min videoaften på lørdag, når hun er sammen med Nina i skolen. Pludselig kom Jack Mckay ind i salen. Enten spurgte han om jeg ville med ham til disco festen i morgenaften, på skolen, eller også spurgte han Nina Harper. Puha, han gik forbi Nina, uh, nu spørger han helt sikkert mig. Arggghh, han gik hen, og spurgte Maria Wrong, om hun ville med til festen. Pludselig kom Connors tvillingebror, Mikael Mckenzie, og spurgte om jeg ville følges med ham til festen i morgen, det ville jeg i hvert fald, så jeg sagde at det, ville jeg gerne.

Da jeg kom hjem fra skole, ville jeg fortælle mor, hvad der var sket henne i skolen i dag, men jeg fik ikke et ord indført. Da jeg kom hjem, fortalte mor, at far var kommet ud for en bilulykke i dag, og at han nu lå i koma på hospitalet og at jeg skulle overnatte hos Will i nat. Jeg skyndte mig at pakke mine ting og gik over til Will, for at sove hos hende.

Fredag den 22. marts
Fredag morgen da jeg og Will vågnede, en solskins morgen, stod vi op, børstede tænder, tog tøj på, fik morgen mad og gik i skole en halv time før ringetid.

Da det ringede til time gik vi ind i klasselokalet, vi skulle have dansk, i de to første timer. I går, sagde læren at vi skulle øve på et digt, som vi skulle læse op i dag, i timen.
Pludselig pegede læren på Maria Wrong og sagde at hun skulle læse digtet op. Maria rejste sig op, og begyndte at læse digtet op.
 Da hun var færdig, klappede de alle sammen af hende undtagen mig, fordi hun havde sat sig, ved siden af Nina i går. Da alle havde klappet færdig, sagde læren at vi skulle have vores diktater tilbage, fra i sidste uge. Åh nej, tænkte jeg, min er helt sikkert elendig. Men nej, jeg havde nul fejl, jubiii, nul fejl i diktaten, for første gang.

I kantine salen kom Mikael, Connors tvillingebror, hen og spurgte mig om vi stadig havde en aftale i aften, jeg sagde det havde vi, så sagde han godt og gik over til sine venner. Connor fortalte Will, at Sharon havde kommet hen til ham, og spurgt om de skulle følges i aften, Connor havde svaret nej, for han skulle jo følges med Will i aften.

Fredag den 22. marts, om aftenen
Jeg gik sammen med Will, Connor og Mikael hen til festen. Da vi var kommet derhen, gik Mikael straks hen til sine venner, da han fik øje på dem. Connor og Will gik straks ud på dansegulvet, da de kom ind. Nu sidder jeg og keder mig, Mikael har helt glemt mig, Jack er sammen med Maria Wrong. Men pludselig hører jeg, en stemme bag mig, som spørger om jeg ville danse, jeg vender mig om, for at se hvem der står der, og taler til mig, Åh, der er selveste Jack McKay der spurgte mig, jeg svarer ja, og vi går ud på dansegulvet, og danser, mig og Jack McKay. Vi dansede vidst nok 4-5danse sammen. Den her aften glemmer jeg aldrig, selvom Mikael ”brændte” mig af.


Lørdag den 23. marts, om aftenen
Det var den aften, jeg skulle have holdt videoaften, men den blev ikke til noget. For pludselig blev jeg syg. Så video aftenen blev aflyst. Jeg lå i sengen med forkølelse. Min mormor, Else, passede mig, fordi mor stadig væk var hos far, som lå ude på hospitalet.

Da der var gået nogle uger, døde far, og Will flyttede til Sverige. Det var helt ensomt uden hende, men rask var jeg da. Jeg havde tilgivet Maria, da hun satte sig, ved siden af Nina. Så nu er vi gode veninder igen. For resten er mig og Jack blevet kærester, han spurgte tre dage, efter Will var rejst. Sharon spurgte Connor om de skulle være kærester, nu hvor Will var rejst, Connor svarede nej, han sagde at, han og Will stadig var kærester.

Tirsdag den 7. maj
Jubiii, der var kommet brev fra Will. Jeg blev så glad at jeg straks flåede kuverten op hev brevet ud, og læste, der stod:
Kære Antonia.
Jeg har det godt her i Sverige, har du det godt i Norge? Jeg savner dig meget, Antonia. Savner du også mig meget? Jeg har fået en veninde, hun hedder Sarah Malkgard, hun er meget sød, men ikke lige så sød som dig, Toni. Sarah har kastaniebrunt hår, ligesom dig. Det værste er at der var seks rom, i det nye hus. Tre soveværelser, et køkken, en stue og et badeværelse. De tre soveværelse blev fordelt sådan: Mor og far delte, Liljan fik et for sig selv, og jeg og Johan skulle dele. Frygteligt, siger jeg dig! Skulle dele værelse med Johan, arggghh. Nå, men pyt med det.
Nu til det jeg egentligt, ville spørge dig om. Mor, far, Lillian og Johan skal i sommerhus på torsdag, men det gider jeg ikke, så jeg spurgte mor, om jeg ikke måtte sove hos dig, fra torsdag til søndag. Det måtte jeg gerne, men kun hvis dine forældre giver lov. Så jeg håber at du spørger dem. Her er mit mobiltelefonnummer: 29 30 53 41.
Hilsen din bedste veninde Will.
Da mor kom hjem spurgte jeg hende straks, hun sagde at det måtte Will da gerne. Men mor sagde at jeg skulle vente, med at ringe til i morgen.

Onsdag den 8. maj
Da jeg kom hjem fra skole, ringede jeg straks til Will. Men det var ikke Will, der tog den, det var Liljan, Wills storesøster, der sagde hallo. Jeg spurgte om Will var hjemme det var hun ikke, hun kom først hjem om en time. Jeg bad Liljan at bede Will ringe, når hun kom hjem. Jeg sagde farvel, og lagde røret på.

En time senere ringede Will. Jeg tog telefonen og hørte Wills stemme. Jeg sagde hej og så fortalte jeg at hun gerne måtte sove her, men da jeg skulle til at sige ”sove her” blev jeg afbrudt. Det var Will der skældte ud på Johan. Lidt efter vendte hun tilbage i telefonen og sagde ”Undskyld forstyrrelsen, hvad var det du var ved at sige”, så sagde jeg at hun gerne måtte sove her, jaa kunne jeg høre Will råbe.

Da mor kom hjem sagde jeg at jeg havet ringet til Will, og lavet mad, mor sagde
”Godt, min pige, at du er så flittig til at hjælpe i huset”. Og så satte vi os til bords og begyndte at spise. Efter vi havde spist gik vi i seng.

Torsdag den 9. maj
Det var i dag Will skulle komme, jeg glædede mig meget. Hun skulle komme klokken 16:00. jeg så på mit ur den var 15:08, åh, jeg skulle skynde mig, at lave mad inden mor kom hjem. Mor kom hjem klokken 15:40. så der skulle jeg nå at have maden parat, til mor kom hjem.
Nu var mor kommet hjem, sammen med Will. Jeg omfavnede hende, og hun omfavnede mig. Jeg sagde til mor at maden var parat, så sagde mor værsgo og vi satte os ned, og spiste. Efter vi havde spist, gik vi ind og så fjernsyn, kun mig og Will. Senere kom mor ind og sagde at det var sengetid, øv, sagde mig og Will i munden på hinanden. Nå, men i seng gik vi, og vi sov lige med samme da vores hoveder rørte hovedpuden.


Fredag den 10. maj
Mig og Will vågnede først, kl. 12:15, vi gad ikke stå op i nu. Men det var vi nød til for i det samme ringede telefonen. Jeg tog den, det var Connor der ringede, han ville tale med Will. Jeg gav Will telefonen. Hun sagde hallo, og så begyndte hun at snakke. En halv time senere, sluttede samtalen. Til den tid havde jeg lavet morgenmad, så satte vi os ned og spiste. Bagefter, vi havde spist, sagde Will at Connor spurgte hende om at de tre skulle gå en tur, Will havde sagt ja, og håbede at det var i orden med mig. Det var det selvfølgelig.
Vi mødtes henne i digterparken, klokken 15:10. Det var dejligt, lige indtil, Connors tvillingebror, Mikael kom og spurgte om de skulle følges sammen. Jeg skulle lige til at sig nej, men det fik jeg ikke sagt, før Will fik sagt ”Ja, det må du gerne”. ”Dumme Will” tænkte jeg, for mig selv, så Will ikke hørte det.

Da vi gik forbi en iskiosk mærkede jeg, efter om jeg havde nogen penge på mig. Det havde jeg, lige nok til fire is. Så sagde jeg til de andre ”Er der nogen der vil have en is. Jeg betaler” det var i orden med de andre så vi købte is og gik hjemad.

Da vi kom hjem, havde mor lavet mad. Det var spaghetti og kødsovs, med flæsketern. Vi satte ned og spiste. Utroligt! Vi spiste klokken 16:35. Det var fordi mor skulle til et vigtigt møde på arbejdet kl. 17:35, og kom først hjem kl. 21:35, derfor spiser vi nu sagde mor. En time efter gik mor, og efterlod os tilbage i huset.

To timer senere.
Mig og Will sidder og hygger os i stuen, og spiser popcorn, og drikker sodavand. Vi hygger os rigtig. Kl. 21:15 gik vi i seng. Da mor kom hjem 20 minutter efter, sov vi sødt. 5 minutter efter gik mor også i seng. Og så sov vi alle tre godt.
Søndag den 12. maj.
Det var den dag Will skulle hjem til Sverige. Lørdag var gået så hurtig. Vi havde været i tivoli. Mig, Jack, Will og Connor. Bare os fire sammen. Vi gik hjemme fra kl. 10:35, og kom hjem kl. 16:35. Vi havde været i tivoli i 6 timer.

Da mig og Will kom hjem var Wills forældre allerede kommet, og de havde også pakket Wills sager. Så da vi havde sagt farvel til hinanden, kørte Will. Og så var jeg ensom igen. Helt uden Will. Jeg havde Jack, Connor og Maria, men hvem havde Will, ingen. Jo hun havde jo Sarah Malkgard og sin familie. Men havde hun flere? Det vidste jeg jo ikke om hun havde. Men en ting vidste jeg da, at vi havde hinanden for altid. 


Torsdag den 15. maj 2003
Der er et år siden mig og Will har set hinanden. Will bor jo i Sverige og jeg bor i Norge. Mig og Will er jo ikke længere 15år, men 16år. Jeg håber at Will, har svaret på mit brev, som jeg sendte til hende. Jaaa, hurraa, der er brev fra Will. Der står:

Kære Antonia.
Tak for dit sidste brev. Jeg blev overrasket, da jeg at du havde slået op med Jack. Hvorfor? Liljan er flyttet hjemmefra, så jeg har overtaget hendes værelse. Det er dejligt ikke at skulle dele værelse med Johan længere. Det er godt.
Jeg savner dig meget, Toni. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor Sarah er sur på mig. Nå men pyt med det. Det jeg enligt ville spørge dig om er din adresse. Jeg har nemlig smidt sedlen med dit nummer ud. Så vil du være sød at sende den til mig med posten?
Din Will.

Hurtigt skrev jeg min nummer ned, puttede den i en kuvert, skrev Wills adresse på kuverten, satte frimærke på, tog overtøj på, og gik ud og lagde det i en postkasse.


Fredag den 16. maj
Da jeg kom hjem fra skole, var der kommet brev, til mig. Jeg troede det var fra Will. Men det var det ikke, det var fra Jack. Arggghh, fra Jack McKay, den lede idiot. Hvor vover han at sende brev til mig, efter vi har slået op. Nå, jeg må hellere se hvad den idiot har skrevet til mig. Der står:

Kære Antonia
Hvorfor jeg skriver til dig, er meget enkelt. Det er fordi jeg elsker dig, så højt. Kan vi blive gode venner igen. Fordi at Nina Harper her skrevet hele fire kæreste breve til mig, jeg holder det ikke ud. Toni, giv mig nu en chance til, please. Og undskyld, det var mig, der tog fejl. Du havde ret med det regnestykke. Jeg er virkelig ked af det. Tilgiv mig.
Jack McKay

Jeg fandt hurtigt papir og blyant, og skrev:

Kære Jack
Jeg er virkelig rørt. Selvfølgelig vil jeg tilgive dig, på en betingelse. Og vil du gerne have at vide, hvad det er for en betingelse. AT DU HOLDER DIG, FRA NINA HARPER. Jeg elsker og savner dig meget højt.
Din Antonia

Jeg puttede brevet i en kuvert, satte frimærke på, og gik ned og postede det.


Mandag den 19. maj
I dag i klassen sagde Nina Harper, at hun skulle flytte, til Trondheim, om to uger. Jubii tænkte jeg, hun skal flytte om to uger. Så har jeg Jack for mig selv. Da det ringede til pause, så jeg noget der røg ud af Jacks taske. Jeg samlede det op, og læste hvad der stod:
                                                               "Til min hjertes udkårne”
                                                                   ”Fra Nina Harper”
Jeg flåede kuverten op og læste:                          Kære Jack
                                                                         Jeg elsker dig
                                                               Kom over i aften kl. 19:00
                                                                      Hilsen Nina Harper


Tirsdag den 20. maj
 Efter skole langede jeg Jack, en lussing, så han væltede omkuld, og så sagde jeg ”Det er slut mellem os, dit svin. Jeg vil ikke se dig mere.”. så smed jeg brevet, drejede om på hælen, og løb hjem. Da jeg kom hjem, styrtede jeg ind på mit værelse, og græd. Lidt efter kom mor hjem. Da hun hørte mig græde, styrtede hun ind på mit værelse. Da jeg havde grædt ud. Fortalte jeg mor mine kærestesorger. Da jeg havde talt færdig sagde mor ”Bare rolig, Antonia. Det hele skal nok ordne sig. Bare vent og se, min pige”. Mor fik ret. Næste dag fik mig og Jack talt ud. Han sagde, at han ikke kendte noget til brevet. Så var det, arrrgh, NINA HARPER, der havde sendt brevet til mig.

Det var gået nogle uger. Mig og Jack, var begyndt på en frisk. Nina Harper flyttede til Trondheim. Will og hendes familie flyttede tilbage til Norge. Mor fik en kæreste. Og alt dette her skete bare på to uger. Det er helt utroligt.


Tirsdag den 27. maj
Der var nu gået en uge siden mig og Jack var begyndt på en frisk. Men det er ved at dæmre igen, altså vores forhold. For tre dage siden skete der noget. Jo nu skal du bare høre. Da Will var flyttet tilbage til Norge, slog hende og Connor op. Og Connor kommer sammen med Sharon Spitz nu.
 Mig og Jack så heller ikke ret meget til hinanden mere. Og for to dage siden slog mig og Jack op. Vil i gerne vide hvorfor? Fordi jeg greb ham i at tungekysse med Maria Wrong. Derfor har vi slået op.
 Lige nu kommer jeg sammen med Mikael McKenzie. Ham, jeg, engang ikke kunne lide.
For resten blev mor og hendes nye kæreste gift i lørdags. For resten hedder han Brian Von Harlev. Han er rigmands unge. Mit efternavn er lavet om nu. Nu hedder jeg: Antonia Von Højby, og min mor: Elizabeth Von Højby.

 Jah, jeg har, jo ikke så meget at fortælle om mere, men nu har du i hvert fald læst, om hvad der forgår i MIT LIV. Du har også læst, om mine venner, og mine venners familie, og min egen familie. Må I havde det godt, til en anden gang, I skal læse om mig.


_______________________________________________________________________



SERIØST! Hvis I ligger flade på gulvet af grin eller får brækfornemmelser lige nu, så forstår jeg jer fandme godt! Hold da op, hvor er det morsomt at læse ens allerførste historie! Hahaha...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv ris eller ros til historien - rettelser modtages med kyshånd!